Spis treści

POZYTYWNE WYCHOWANIE

Nauczanie empatii w szkole – duński przykład do naśladowania

Izolowanie dziecka, czyli szkodliwa reakcja na nieodpowiednie zachowanie

„Pośpiesz się” – Dlaczego nic dobrego z tego nie wynika?

W jaki sposób wpływać na wartości u dzieci i młodzieży?

Kiedy dziecko bije… Jak reagować?

Dlaczego gniew jest pożyteczny?

Nauka cierpliwości i opóźniona gratyfikacja

Jeżeli opinia innych osób ma zbyt duże znaczenie…

Kiedy przepraszanie dziecka wzmacnia rodzinną więź

Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna: od czego zależy chęć działania?  

Znaczenie neuronauki dla wiedzy o rozwoju psychologicznym dzieci

Spotkania rodzinne, czyli wspólne rozwiązywanie problemów

Posłuszne dziecko, czy na pewno tego pragniemy?  

Przed piątym rokiem życia dzieci nie potrafią opanować złości

Aktywne słuchanie i jego korzyści (nie tylko) dla dziecka

Bezstresowe wychowanie, jaki związek z pozytywnym wychowaniem?

Agresja i poczucie zagrożenia: jak reagujemy na strach?

Dlaczego uważam, że bycia rodzicem trzeba się nauczyć?

Teoria przywiązania: kiedy mama jest główną figurą przywiązania

Jak powiedzieć dziecku, że Święty Mikołaj nie istnieje?

Gra: podstawowe emocje, jak je odróżnić?

Zamiast krytyki, zrobić lepiej następnym razem

Talerz zdrowego umysłu, lekarstwo na nasze samopoczucie

Przemoc wobec dziecka, skąd się ona bierze?

Dzieci są jak gąbki, o związku między samopoczuciem rodzica i dziecka

Dlaczego pozytywne wychowanie?

Gry i zabawy z dziećmi, przyjemne z pożytecznym

Jak powiedzieć dziecku „nie” ?

Słuchanie dziecka jest ważniejsze niż nam się wydaje

Dlaczego czasami należy mówić dziecku „nie”?

Reakcja na stres: co się dzieje w mózgu dziecka?

Naśladowanie rodziców – jak nasze zachowanie determinuje zachowanie dziecka?

Pierwsze dziecko i jego trudna sytuacja

Różnice między chłopcami a dziewczynkami

Wyrażanie emocji, dlaczego to takie ważne?

Znaczenie dotyku w rozwoju dziecka

Wpływ przemocy na mózg dziecka – dlaczego nie wolno bić dzieci?

Pozwolić dziecku decydować, dlaczego to takie ważne?

Jak kształtuje się poczucie własnej wartości?

A jeśli kaprysy nie istnieją?

Piętnaście minut dziennie tylko dla dziecka

Kary, ich krótkoterminowość i szkodliwość

Kipiące mleko, czyli reakcje na nieodpowiednie zachowanie

„Przyklejanie” dzieciom etykietek

Dyscyplina pozytywna – główne założenia

NA CO DZIEŃ

Związek między strachem i agresją – historia Bucefała

Szczęśliwy jak Duńczyk, czyli na czym polega szczęście po duńsku?

Jak nauczyć dziecko dawania?

Kiedy dziecko się nudzi… (i korzyści, jakie to mu przynosi)

Błędy są potrzebne, czyli nie zapominajmy, że uczymy się na błędach

Grunt to zachować pozytywne spojrzenie na świat

Dlaczego im mniej zabawek, tym lepiej?

Skąd się bierze krytyka i jak sobie z nią radzić?

Do rodziców, którym zdarza się mieć poczucie winy…

Wpływ ekranów na rozwój dzieci : zasada 3 – 6 – 9 – 12

Kiedy dziecko nie chce sprzątać pokoju…

METODA MONTESSORI

Domowe zajęcia według metody Montessori

Inteligencja miłości według Marii Montessori

Przygotowane otoczenie Montessori

Zabawki Montessori: materiał dydaktyczny

Ebook o metodzie Montessori – wprowadzenie do metody

Rola rodzica w metodzie Montessori: obserwator i przewodnik

Na czym polega metoda Montessori?

Maria Montessori: narodziny metody Montessori

PERYPETIE Z JAŚKIEM

Wychowanie bez nagród ani bez kar

Uwaga, bo kończy się paliwo!

Jak znaleźć czas dla siebie?

Umowa z dzieckiem: nasz sposób na kompromis

Jak uniknęliśmy awantury w sklepie

Negatywne określenie i szkody, jakie może ono wyrządzić

W jaki sposób współpraca zastępuje u nas przymus?

Wspólne decydowanie

Kiedy się złościmy